Porady

 


WARSZTATY DLA RODZICÓW

ZAPROSZENIE

07 maja  środa 2014r.  godz.  17.00

KRAJOWE TOWARZYSTWO AUTYZMU O/ Katowice serdecznie zaprasza rodziców dzieci autystycznych na spotkanie stowarzyszenia, które odbędzie się w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 3 w Katowicach, ul. B. Chrobrego 4 (szkoła na Osiedlu 1000-lecia naprzeciwko Lidla).

 

Więcej informacji pod nr telefonu  604 901 611.



WARSZTATY DLA RODZICÓW

Stowarzyszenie Rodzin i Przyjaciół Osób Dotkniętych Autyzmem „Szklany Mur”

Serdecznie zaprasza rodziców i opiekunów na

WARSZTATY pt. „Dojrzewanie i seksualność u osób niepełnosprawnych intelektualnie”

 

Warsztaty prowadzone przez Panią dr Izabelę Fornalik

 

Termin : 17 MAJ 2014 w godz. 14.00 – 16.00

 

Miejsce : Miejska Biblioteka Publiczna w Piekarach Śląskich ul. Kalwaryjska (obok Policji)

Koszt : 20 złotych

Celem rezerwacji zainteresowani proszeni są o kontakt z Panią Jakubczyk Aleksandrą pod numerem telefonu  885 173 394 . Ilość miejsc ograniczona.

Płatność do dnia 10.05.14.r na nr konta: PKO BANK POLSKI  34 1020 2368 0000 2502 0404 0820

z dopiskiem „Warsztaty” podając swoje imię i nazwisko



 

Strategie podczas sprawdzianu - 1 kwietnia 2014

MAMO, TATO!

Przed sprawdzianem zadbaj, aby Twoje dziecko  ;

 

  • Nastawiło się pozytywnie.
  • Położyło się do łóżka wcześnie – nie uczyło się przez całą noc.
  • Zjadło śniadanie.
  • Sprawdziło, czy ma wszystkie potrzebne przybory szkolne.
  • Wyszło z domu odpowiednio wcześnie.
  • Nie rozmawiało z osobami, które się nadmiernie denerwują, gdyż ich emocje mogą udzielić się Twojemu dziecku.

 

Podczas sprawdzianu – zachowało spokój:

 

  • Słuchało uważnie, gdy nauczyciel podaje instrukcję, postępowało dokładnie według instrukcji.
  • Dokładnie czytało pytania.
  • Odpowiedziało tylko na pytania, a nie pisało wszystkiego co wie.
  • Podzieliło czas do pytań, aby zdążyć je wszystkie wykonać, nie przeznaczało zbyt dużo czasu na dwa lub trzy pytania, gdy jest więcej do zrobienia.
  • Przeczytało i sprawdziło swoją pracę, czy nie ma błędów i pomyłek lub coś nie zostało podmoknięte.

 

Po sprawdzianie zrelaksowało się:

  • Nie mówiło nie myślało zbyt długo o zadaniach, w których prawdopodobnie były błędy.
  • Wyszło i odprężyło się ( zabawa, spacer) – pracowało ciężko i zasłużyło na to.

 

POWODZENIA !



RODZICU!
  • Każdy człowiek, nawet z najcięższym uszkodzeniami organicznymi, ma prawo do autonomii na miarę swoich indywidualnych możliwości.
  • Będąc nadopiekuńczymi narażamy się na zbytnie wyczerpanie, nie dając jednocześnie szansy swemu dziecku na wzbogacanie kontaktów społecznych.
  • Konsekwencja w działaniu, panowanie nad sobą to trudne, ale konieczne kroki w wychowywaniu dzieci.
  • Dziecko potrzebuje wsparcia ze strony rodziców, musi mieć przekonanie, że są gotowi do pomocy, niezależnie od tego w jakiej sytuacji się znajdzie. Ale miłość mądra nie polega na idealizowaniu, spełnianiu wszystkich zachcianek. Potrzebna jest akceptacja dziecka takim jakie jest, dostrzeganie jego zalet, ale także wad. Starajmy się sprawiedliwie podchodzić do trudnych sytuacji - niech nasza miłość nie będzie ślepa, tylko mądra i uważna.
  • Mądre wychowanie potrzebuje stawiania wymagań i konsekwencji. Ale nie można zapominać o tym, że dziecko jest tylko albo aż dzieckiem i przede wszystkim potrzebuje miłości. Ważne, żeby w tym wszystkim nie zginęło gdzieś samo dziecko.
  • Dziecko potrzebuje jasnych, przewidywalnych zasad działania, pewnych granic w tym, co może a czego nie. To my uczymy nasze dzieci co jest dobre a co złe, co można robić, a czego robić się nie powinno.

 

 


W JAKI SPOSÓB MOŻEMY POMÓC DZIECIOM UNIKAĆ PORAŻEK W SZKOLE

  • Nie stosuj wymówek i gróźb - one nie pomogą dziecku w polubieniu szkoły.
  • Cierpliwie wysłuchaj relacji dziecka z pobytu w szkole. Uwagi i własne opinie zachowaj na później. Po przemyśleniu - wróć do rozmowy z dzieckiem.
  • Wystrzegaj się ciągłych porównań własnego dziecka z jego rówieśnikami.
  • Pozwól dziecku samodzielnie ustalić godziny nauki i odrabiania lekcji, dopilnuj jednak, by wywiązywało się z tego należycie.
  • W przypadku niepowodzeń w szkole wspólnie z dzieckiem szukaj ich przyczyn i sposobów przezwyciężania.
  • Wspieraj dziecko w rozwoju jego mocnych stron.
  • Nigdy nie zawstydzaj własnego dziecka.
  • Pamiętaj, że zawsze możesz szukać pomocy i wsparcia u wychowawcy, dspecjalistów, dyrektora szkoły, którzy są po to, by Ci pomóc.

 

 

POWRÓT